Bart Somers en onderneemster Sihame El Kaouakibi samen op de Vlaamse lijst voor Provincie Antwerpen

Bart Somers en Sihame El Kaouakibi kondigen vanochtend tijdens een persconferentie in Antwerpen de intrede van Sihame in de politiek aan. Sihame bekleedt de tweede plaats op de Vlaamse lijst voor de provincie Antwerpen voor Open Vld.

Sihame El Kaouakibi, geboren in 1986 in Boom, is onderneemster en auteur. Ze studeerde voor onderwijzeres aan de Artesis Plantijn Hogeschool en behaalde een master in de Onderwijskunde aan de Vrije Universiteit Brussel. In 2009 richtte ze Let’s Go Urban op. Een organisatie dat naschoolse opleidings- en leerprogramma’s aanbiedt voor kinderen en jongeren met een uiteenlopende achtergrond. Sihame leidt onder meer ook het bedrijf WannaWork, een recruteringsplatform dat jongeren en bedrijven op een alternatieve manier met elkaar in contact brengt en diversiteits-scans uitvoert op de werkvloer. Sihame zetelde van 2015 tot en met ​ 2018 in de raad van bestuur van de VRT.

Onderwijs, de sleutel naar meer jobs en meer diversiteit

Sihame El Kaouakibi: “Ik ben een doener. Ik heb letterlijk van socio-economische thema’s en innovatie mijn missie gemaakt. Met de projecten Let’s Go Urban Academy en WannaWork probeer ik iedereen, jongeren, ouders, onderwijs en ondernemers te laten samenwerken. Dat ik mij nu verkiesbaar stel, voelt als een logische stap om dat ook in de politiek te stimuleren.”

“Wat Bart doet in Mechelen, daar heb ik bewondering voor. Bart voert een sterk inclusief beleid, met veel aandacht voor jongeren, diversiteit, onderwijs en ondernemen. Daardoor heeft hij zijn stad en het samenleven in zijn stad sterk verbeterd.”

All-in economy

“Middelen, talent, goesting, vacatures en dynamische ondernemers genoeg. Een integrale aanpak waarbij gestart wordt vanuit de onderbuik van de samenleving, ons onderwijs, en waarin iedereen de finishlijn haalt, de lokale economie voeden daar wil ik aan meewerken. Om meer mensen – jongeren, ouders en leerkrachten – te betrekken, om meer ​ jobs in te vullen, meer diversiteit op de werkvloer en maatschappij te stimuleren. Allemaal samen, een all-in economy. Ik geloof dat dat bij Open Vld kan,” zegt Sihame.

Bart Somers: “Sihame is jong, gepassioneerd én heeft een bewezen trackrecord in ondernemen met een maatschappelijke, sociale en economische insteek. Ze heeft een sterk emancipatorisch pleidooi naar jongeren. Ze geeft hen kansen en doet hen geloven in hun eigen kunnen. Dat is een bij uitstek positief, optimistisch en liberaal verhaal.”

Bekijk de lancerings video van Sihame hier:

Sihame: België is een fantastisch land. Magisch, realistisch.De hele wereld is jaloers op onze modeontwerpers, wetenschappers, bierbrouwers, voetballers en filmmakers. Alles ligt in ons bereik. Maar we hebben iedereen nodig. ‘t Is tijd voor een All-in economy. Waarbij niemand wordt opzij gezet.
youtube.com/watch?v=U5ymcrMv6nw&feature=youtu.behttps://www.youtube.com/watch?v=U5ymcrMv6nw&feature=youtu.be

Sihame El Kaouakibi: Emelie Vervecken [email protected] ​ +32 499 69 71 31

Bart Somers: Tom Ongena [email protected] +32 474 96 96 12

Over Sihame El Kaouakibi

Sihame El Kaouakibi, 32 jaar (°1986) - Onderwijskundige en oprichter van Let's Go Urban. Kandidaat Vlaams Parlement, Open Vld plaats 2.

www.sihame.be